Смерть на дорогах: карта аварій в Україні

15 березня 2016, 08:04
За два місяці на трасах кількість аварій зросла на 10%. Експерти: винні реформа МВС і ремені

/ Фото: Григорій Салай

У нинішньому році українські водії стали потрапляти в ДТП частіше, ніж робили це в 2015-му: за січень і лютий аварій на вулицях і дорогах стало більше на 10%, ніж за такий час рік тому – 21 319 ДТП (було 19 384). Такі невтішні цифри, надані Управлінням безпеки дорожнього руху (УБДД) МВС України. Таким чином, щодоби в Україні в середньому відбувається більш ніж 355 аварій.

Різко зросла також ДТП з потерпілими: плюс 30%, або 3325 осіб (55 чол. на добу), проти 2556 в минулому році. На щастя, загиблих менше – 440 осіб, або понад 6 осіб на добу (504 рік тому). Але людей, які отримали в результати ДТП травми, стало на третину більше – 4187 осіб (1061 осіб), або майже по 70 осіб на добу. "Сегодня" з'ясувала, чому аварій і постраждалих стало більше і що потрібно, щоб ця тенденція припинилася.

Реклама

ДЕ НЕБЕЗПЕЧНІШЕ. Як видно з інфографіки, беззаперечний лідер по аваріях – Київ: кожне четверте ДТП відбувається в столиці. Далі, з більш ніж дворазовим відставанням, йдуть Харківська, Одеська, Дніпропетровська області, Київщина і Львівщина. Самі ж безпечні дороги – в Луганській, Сумській, Чернівецькій та Кіровоградській областях: там аварій на порядок менше.

Екс-співробітник столичної ДАІ Микола Корчмаренко сумнівне лідерство Києва в цьому рейтингу пояснює просто: в столиці найбільш інтенсивний рух транспорту і багато іногородніх водіїв. "Вони не звикли їздити в щільному потоці машин, погано знають місто, губляться і потрапляють в аварії. А в регіонах, де менше населення і, відповідно, транспорту, і ДТП менше. Там вони трапляються через погані дороги і безпечність водіїв, які перевищують швидкість, і частіше, ніж в столиці і облцентрах, сідають за кермо нетверезими. Але в більшості важких ДТП зі смертями в Києві винні столичні водії, які лихачать на швидкісних трасах, яких набагато більше, ніж в інших містах", – уточнив Корчмаренко.

ЧОМУ ЗРОСТАННЯ. Зауважимо: збільшення кількості ДТП в 2016 р. збіглося з реформуванням ДАІ в дорожню поліцію (в Києві вона з'явилася 7 листопада, в регіонах – пізніше). Корчмаренко каже, що аварій стало більше, тому що нові методи патрулювання в русі менш ефективні, ніж старі – коли даішники стояли в аварійно небезпечних місцях і відстежували всіх порушників, які проїжджали повз. До того ж водії, осміліли в перехідний період, стали частіше порушувати правила.

Реклама

У прес-службі УБДД з такою думкою не згодні і вважають зростання кількості аварій в тому числі наслідком ретельної роботи патрульних: "Порушень стало більше, тому що поліція, на відміну від ДАІ, оформляє протоколи в кожному випадку ДТП, а не відпускає порушників за хабар. Втім, за словами начальника УБДД Олександра Фацевіча, водії дійсно стали частіше, ніж раніше, порушувати правила: перевищують швидкість (це причина більшості аварій), відволікаються від керування на розмови по мобільному. Також серед загиблих і поранених в важких аваріях стало більше людей, не пристебнутих ременями безпеки.

ЩО РОБИТИ. Юрист Олексій Святогор, що спеціалізується на питаннях ДТП, стверджує, що патрулювання поліцейської машини в потоці ефективніше для безпеки руху, ніж коли ДАІ ховалася "за кущами", так як в потоці вони охоплюють більше території. "Причин зростання аварійності кілька: водії стали більше лихачить через реформи ДАІ, і практично немає хабарів". Але прогнози юриста невтішні: з весною аварій стане ще більше. "Розпочнеться дачний сезон, і на дороги виїдуть водії-"проліски", які не їздили всю зиму, – каже Святогор. – Тому поліції варто відновити контроль швидкості на дорогах і почати встановлювати автоматичні камери фотовідеофіксації в небезпечних місцях". У МВС кажуть, що впроваджують камери відеофіксації. Але на те, щоб охопити всю країну, потрібен час і гроші.

Реклама

Згубні місця і привид

За інформацією "Укравтодору", на головних дорогах країни налічується 24 небезпечних і 22 надзвичайно небезпечних ділянки доріг. Критерії небезпеки – технічні і статистичні. Технічні – це круті повороти, місця, де підйом змінюється крутим спуском, примикання чи перехрещення другорядної дороги з головною, місця виходу на дорогу тварин, падіння каменів на гірських трасах. Статистичні – це ті, де, незважаючи на хорошу видимість і рівну дорогу, регулярно відбуваються смертельні ДТП. Наприклад, трохи в стороні від траси М-07 (Київ-Ягодин) на ділянці між селищами Гаврилівка і Синяк часто бачать привид дівчини, який провокує аварії. "Ходять чутки, нібито цю дівчину багато років тому хлопці вбили у дороги. Дух дівчини тепер шукає собі нареченого серед водіїв", – розповіли нам місцеві жителі.