Як групи автональотчиків атакують туристів і далекобійників на українських дорогах

4 лютого 2017, 08:07
Поліція: "Наглядачі за трасою" просять у іноземців $ 100 за проїзд"

Інтерес у грабіжників викликають фури - у водіїв, як пр / Фото: Сергій Ніколаєв

Злочинці, які орудують на українських трасах і парковках, оновили свої методи. Якщо раніше бандити стрибали з мостів на фури, то тепер облюбували "кишені" і стали вимагати гроші за проїзд. Чого побоюватися українським водіям на трасах і як вберегтися від злочинців – з'ясувала "Сегодня".

Як розповіли "Сегодня" силовики, одну з нових "кишенькових" банд спіймали на днях. "Ночами грабіжники спеціально вишукували на трасах припарковані в "кишенях" (місцях для тимчасового паркування та відпочинку водіїв) авто і атакували їх. Банда складалася з трьох молодих людей, вони пробивали колеса, розбивали битою вікна і грабували транспорт. У пріоритеті у них були , звичайно, фури, тому як далекобійники мали при собі великі суми, але серед постраждалих є і водії легкових авто. У сонних водіїв відбирали гроші, телефони та планшети", – розповіли в поліції Рівненської області.

За їх словами, працювала банда дуже швидко – на все про все у них йшло 30-40 секунд. "На їхньому рахунку більше десятка злочинів, скоєних в 13 областях. Вони орудували кілька місяців. Щоб їх зловити, наші співробітники два тижні стежили майже за всіма азс області", – каже речник рівненської облполіціі Ольга Олійник. Суд над злочинцями може початися в лютому.

НАГЛЯДАЧІ І "ЦИГАНИ".У карному розшуку Нацполіціі нам розповіли , що крім примітивних нальотів зараз є ще кілька видів витончених злочинів на трасах України .

Реклама

"Не часто, але за останній час були випадки, коли злочинці зупиняли автомобілі з іноземними номерами. Далі працювали за такою схемою. Якщо розуміли, що водій не знає українських законів і ментальності, то повідомляли йому, що вони – дивляться за цією трасою, а проїзд по ній платний. Ціну встановлювали спонтанно, могли вимагати $ 100, а якщо розуміли, що людина при грошах, то називали суму в $ 200, – розповіли нам оперативники карного розшуку Нацполіціі. – Крім таких "розводил" на трасах з'явилися зловмисники, яких ми називаємо " циганами". Це люди, що паркують автомобіль на узбіччі. Далі вони працюють так: вибираючи візуально недорогий проїжджаючий автомобіль, махають водієві з проханням зупинитися. Якщо той пригальмував, то розповідають, мовляв, закінчився бензин, а гроші на карті, якої немає з собою. Просять купити за "сущі копійки" масивний браслет або ланцюжок і кажуть, що прикраса – золота. Натомість просять зазвичай 1,5-2 тисячі гривень, мовляв, потрібно терміново їхати. на жаль, знаходяться любителі легкої наживи, які клюють на такі "понти " і купують "золото". В ейфорії перебувають до відвідування ломбарду, де дізнаються, що це не золото".

БЕЗ ПІДСТАВ.У поліції декількох областей нам розповіли , що зараз практично нанівець зійшли злочину з " розводом " водіїв під час руху . Суть злочину полягала в тому , що водій дорогого автомобіля , на якому заздалегідь була нанесена подряпина , проїжджаючи повз іншого авто на трасі , гальмував його , звинувачував в нанесенні подряпини і вимагав відшкодування збитку . " Зараз на руках багато зброї , можливо , " розводили " побоюються отримати кулю за такі свої дії " , – вважають деякі оперативники .

В цілому ж силовики очікують , що ситуація зі злочинністю на трасі покращиться з запуском дорожньої поліції . Нагадаємо , її старт запланований на літо цього року .

Реклама

Тренінги і каравани. Автоперевізники стверджують, що , за неофіційною інформацією , число крадіжок з фур за останній час збільшилося , тому приймають контрзаходи .

"Крім технічних засобів безпеки, важливою складовою умовою попередження розкрадань, крадіжок і розбійних нападів, при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень вантажів, є професійні дії фахівців і водіїв автотранспортних компаній. У нашому навчальному центрі ми проводимо спеціальні тренінги з метою підвищення обізнаності слухачів про підвищені заходи безпеки проти крадіжок – конфіденційність інформації про характер вантажу, маршрут проходження, відпочинок на охоронюваних паркінгах, відмова від перевезення попутників, алгоритм дій у разі небезпеки, і ін", – розповіла нам заступник директора навчального центру Асоціації міжнародних перевезень України Лариса Добруха.

У той же час самі далекобійники кажуть , що щоб уникнути пограбувань їдуть караванами , а водії – приватники , які перевозять вантажі , вважають непоганим захистом ночівлю біля КПП поліції .